Siste nytt – 8. november

Hei alle sammen!

Her kommer litt informasjon om WEB-shop, klubbavis og nye Koronaregler.

WEB-shop hos Trimtex
I dag, søndag 8. november er det siste frist
for å få kjøpt Rustad-tøy som vi ikke selger i bua. Dette er bla treningsvester, hele skidresser og tynne overtrekksjakker (høstjakker).

For alle dere som har bestilt tøy så har det pr. 8. november ikke dukket opp noe tøy enda. Håpet er at det skal komme mandag 9. november. Trimtex prøver å spore opp hvor tøyet har havnet da det skulle vært hos oss for en uke siden….

Klubbavisen «Løype»
«Løype» blir sent pr. post til alle dene gangen grunnet smittesituasjonen.

Korona – Hva gjør vi nå
Oslo kommune har nå fattet vedtak om vesentlig skjerpede smitteverntiltak som vil berøre oss alle framover

Rustad IL Langrennsgruppa skal selvsagt være med å bidra til at smitten holdes nede i samfunnet, og vi skal samtidig være med å bidrar positivt i denne vanskelige tiden.

Vi er fortsatt heldige som får lov til å gjennomføre fellestreninger med alle under 20 år.

Både styret og trenerne i langrennsgruppa nedlegger mye tid for å tilrettelegge for en sikker og trygg treningsaktivitet for alle.

Alle vi som er involvert i Osloidretten skal også redusere personlig kontakt så mye som mulig og følge kommunens smittevernbestemmelser. Det blir krevende, men hvis vi ALLE bidrar skal vi klare å komme oss gjennom dette!

Nedenfor følger litt informasjon som gjelder framover inntil nye beskjeder blir gitt.

Bua på Skullerud idrettsanlegg
Bua vil være opp på mandager fra 17.30-18.45 framover.

Vi prøver å ha mesteparten av salget ut, men ved dårlig vær må vi trekke inn.

Det vil da evt. kun være tillatt med 1 person inne av gangen for evt. kjøp av klubbtøy. Vi ber om at alle som skal inn bruker munnbind.

Treninger for de over 20 år:
Alle fellestrening for de over 20 år, gjelder våre seniorer og veterangrupper, stanses omgående.

Trening for de under 20 år:
Utetreninger:
Går som normalt på avtalte oppmøtesteder. Det vil bli strammet inn på kohortene som skal være på maks 20 personer. Trenerne vil informere mer om dette.

Husk at når vi ikke er aktive på treningene, gjelder bla ved oppmøte, drikkepauser osv, da gjelder 1 meters avstand for alle, uansett alder.

HUSK: Hold å holde avstand til trenerne, helst 2 meter.

Innetreninger:
Styret har bestemt at all innetrening på Skullerud skole utgår inntil videre for de grupper dette gjelder.

Samlinger med overnatting:
Styret har bestemt at det ikke kan avholdes samlinger med overnatting inntil videre da dette nå ikke er forenlig med smittevernreglementet. Dette gjelder for alle grupper.

Dagssamlinger:
Kan avholdes. Trenere, oppmenn og foreldre i hver gruppe må bidra til gjennomføring.

Gruppa bidrar evt. økonomisk ved innkjøp av evt. boller, pølser etc. utover det gruppene i dag tildeles fast hvert år.

Konkurranser
Byrådet har lagt ned forbud for gjennomføring av konkurranser av alle slag. Gjelder alle aldre.

Trenere / hjelpetrenere
Det er behov for hjelpetrenere i flere grupper da vi ofte må dele gruppene i to kohorter og det krever nå ekstra trenerressurser. Kan du bidra? GØY å ta del i barnas fritidsaktivitet og frivillig arbeid!

Ønsker dere alle lykke til med treningene framover og husk:

• Hold Avstand
  • Vask hender