Rustad IL Langrenn søker Hovedtrener for Juniorgruppa

Rustad IL Langrenn er på jakt etter en engasjert og dyktig hovedtrener for vår juniorgruppe. Vi har en stor løpergruppe på ca. 25 juniorer og tett samarbeid mellom junior-, senior- og yngre grupper som gir et stort miljø og spennvidde fra kretsrenn til World-cup og Ski Classics.

Hovedarbeidsoppgaver:

• Planlegge og gjennomføre sportslig opplegg for juniorene i samarbeid med det øvrige trenerteamet
  • Legge opp årshjul og ukeplan for fellestreninger
  • Individuell oppfølging av hver enkelt utøver gjennom hele året
  • Sammen med oppmann, sørge for god foreldrekontakt inkludert informasjonsmøter og daglig oppfølging
  • Lede og være til stede på minst tre fellestreninger pr. uke
  • Lede og være til stede på gruppas samlinger (ca. 30 døgn pr. år)
  • Lede den sportslige delen og være til stede på NC og NM (15-20 døgn pr. år)

Kvalifikasjoner:

• Trener 3 Langrenn eller tilsvarende. Dokumentert realkompetanse kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Relevant trenererfaring
  • God fysisk form og egen erfaring som konkurranseløper

Personlige egenskaper:

• Brenner for idretten
  • God til å organisere deg selv og andre
  • Evne til å se den enkelte, samtidig som du ivaretar gruppas behov
  • Trygg på deg selv og høy integritet, men omgjengelig og lett å samarbeide med

Vi tilbyr:

• Et stort klubbmiljø med mye engasjement
  • En veldrevet klubb med sunn økonomi
  • Lokalt anlegg med snøproduksjon og lang sesong
  • Estimert 40% stilling
  • Konkurransedyktig lønn

Slik søker du:

Send din søknad og CV snarest til langrenn@rustad-idrettslag.no
For spørsmål om stillingen, ta kontakt med Jørn Raastad på jorn@raastad.net

Tiltredelse: Snarest

Om Rustad IL Langrenn:
Klubben har gjennom årene utviklet seg til å bli en av Norges mest fremtredende langrennsklubber, kjent for både sin breddesatsing og toppidrett. Med et sterkt fokus på sportslig utvikling og et inkluderende klubbmiljø, har Rustad IL Langrenn produsert flere løpere som har markert seg både nasjonalt og internasjonalt. Rustad IL Langrenn har også et eget langløpslag som deltar i Ski Classics.

Vi har Skullerud i Oslo som vårt utgangspunkt for de fleste av våre aktiviteter. Skullerud er lett tilgjengelig med t-bane, buss, bil og sykkel. Derfra har vi direkte tilgang til Østmarka sommer og vinter, gode muligheter for rulleski sommerstid og dessuten snøproduksjon som sikrer en lang og stabil trenings- og konkurransesesong. Vi har også et nytt, flott arenahus som er tilgjengelig for gruppa.

For mer informasjon om Rustad IL Langrenn, besøk vår hjemmeside på www.langrenn.rustad-idrettslag.no eller ta kontakt med oss direkte.