Kjære alle skivenner!

For oss alle ble det en brå slutt på årets skisesong. Korona-viruset slo inn over oss midt i vår høysesong og mange arrangementer ble avlyst. I tillegg har vi også hatt en krevende sesong med tanke på snø. Men, vi er heldige som har hatt Skullerud idrettsanlegg i år der bortimot 100% av planlagt aktivitet har blitt gjennomført fram til 12. mars.

Før jeg går litt inn på det som videre skal skje vil jeg gjerne få takke alle som har bidratt gjennom denne sesongen. Det vil også bli sendt ut egne mail til alle trenere, oppmenn og komitemedlemmer med mer informasjon om ulike ting.

Våre trenere, skismørere og oppmenn har stått på uke etter uke, dere har gjort en helt uvurdelig jobb for langrennsgruppa. Uten dere, ingen aktivitet og påmelding til arrangementer! TUSEN TAKK.

Dere foreldre og ungdom har stilt opp på masse dugnader i forbindelse med våre arrangementer i en vanskelig skisesong, men for en innsats dere har ytt, Tusen TAKK!

En spesiell takk til alle dere juniorforeldre og andre støttepersoner for en enorm dugnadsinnsats i forbindelse med Norges-cup for juniorer i Holmenkollen hvor Rustad IL var medarrangør sammen med Njård og Kjelsås IL.

Alle vår komiteemedlemmer har også stått på gjennom sesongen, Tusen Takk!

Langrennsgruppas styre må jeg også få gi en stor blomst til. Det har vært mye ekstraarbeide på alle styrets medlemmer i en svært så hektist sesong med drift av gruppa, arrangementer og drift av et stort idrettsanlegg. Tusen takk for sesongens innsats!

Jeg selv har vært «ute av samfunnet» i fire uker nå grunnet lungebetennelse og astmabronkitt. Er nå på bedringens vei og gleder meg nå til å ta fatt på planleggingen av en ny sesong.

Styret kan love at vi ikke har glemt at årets klubbmesterskapet på ski, timesløpet, sesongavslutningen, medlemsmøtet og årsmøtet ble avlyst/utsatt denne sesongen. Dere skal ikke se bort fra at vi skal få gjennomført de aller fleste av disse arrangementene, men kanskje i en litt annen form. Vi i Rustad IL er jo ikke kjent for å gi oss så lett!

Hva skjer framover?

Vet at mange nå er usikre på hva som skjer videre og hva som er rett å gjøre.

Mange spør om man kan gjøre det ene eller det andre av idrettslig aktivitet. Det oppfordres til ikke å tøye grensene, men utvise samfunnsansvar og strengt forholde seg til de begrensninger som er gitt av våre myndigheter. Nå må vi delta i fellesskapets dugnad og sette individuelle behov til side. Vi håper på gradvis oppmykning av de forbud som er gitt, men er forberedt på at det vil være strenge restriksjoner for idrettslig aktivitet over lengre tid.

Norges idrettsforbund og Oslo Idrettskrets oppfordrer nå alle sine medlemmer og idrettsvenner om å stille lojalt opp for sine idrettslag, betale sine fakturaer om de kan, samt hjelpe til når man blir spurt. Samtidig tar også Rustad IL inn over seg at mange kan få en presset personlig økonomi i tiden fremover og vi skal selvsagt vise fleksibilitet for å ta vare på alle våre medlemmer. Når idrettsaktiviteten kan skyte fart igjen trenger vi alle våre medlemmer og vi i Rustad IL skal forberede oss godt slik at vi raskt er i stand til å fylle hverdagens behov for barn, unge og voksne når den tid kommer.

Inntil vi er i gang igjen må også vi i Rustad IL nå ta vår del av samfunnsansvaret, følg myndighetenes råd, hold avstand, still opp for de som trenger det og husk å ta vare på dere selv!

Sammen blir vi gode – ved å holde avstand!

Mvh
Barbro Tomter Dahlen