Informasjon til medlemmer, trenere og oppmenn i alle grupper!

Hei alle sammen!

Vi er heldige som har langrenn som aktivitet og derfor har kunnet holde på med fellestreningsaktivitet siden april 2020, kun avbrutt av 14 dager i januar.

Vi har nå en alvorlig smittesituasjon her i Oslo. Styret ser det derfor som vanskelig å gjennomføre opprinnelig trening mandag 22. mars med så mange til stede og samtidig klare å etterleve smittevernbestemmelsene før, under og etter trening. Vi har medlemmer fra mange bydeler og skoler og nå er det ikke anbefalt at vi møtes så mange av gangen selv om vi er ute.

Styret har derfor besluttet at trening for alle grupper fom 2014-gruppa og opp tom 2007-gruppa avlyses mandag 22. mars.

Istedenfor trening mandag 22. mars kjører vi «sesongavslutning» med en liten overraskelse til alle. Dette gjøres gruppevis i kohorter på maks 10 personer fra kl. 17.30 og utover kvelden.

Alle møter opp til det klokkeslettet de er oppsatt på, uten ski og staver, men gjerne i treningstøy, se vedlegg. Det er også vedlagt et kart over hvor treningsgruppen og de ulike kohortene skal møte (stadion). Så blir alle ropt opp en og en og mottar så sin lille overraskelse. Alle drar deretter så raskt som mulig fra stadion for å slippe til nye treningsgrupper og kohorter.

Det blir ikke en avslutning som vi hadde planlagt og som alle nå hadde fortjent. Men vi håper allikevel dere alle tar turen nedom stadion for å få en liten hyllest for årets sesong.

Vi håper også at alle trenerne (også «hjelpetrenerne») og oppmenn for alle grupper møter opp på «sesongavslutningen» da vi har en liten overraskelse til dere også!

Styret henviser til utsendt informasjon om treninger for eldre utøvere i uke 12 og som er sendt til alle hovedtrenerne. Dere vil derfor få mer informasjon om dette via disse.

Da håper vi på å se mange glade barn og ungdom mandag 22. mars!

Smitteverntiltak for deltakere og foresatte

1. Kom helst til fots, på ski eller med bil, unngå kollektivtransport hvis mulig.
  2. Alle foresatte bør bruke munnbind ved levering og henting av barn/ungdom. Spesielt viktig på parkeringsplassen og ved samlingssted.
  3. Alle foresatte må trekke litt ut av selve stadionområdet etter at de har levert barna/ungdommen.
  4. Barna hentes igjen ved oppmøtested etter avslutningen og det er ønskelig at man går raskt ut av området med god avstand til andre.