Juleinfo

Hei alle sammen!
Her kommer en siste informasjon før jul til dere alle.

Salg i bua mandag 21. desember
Det blir salg av Rustad-tøy og masse fine andre julepresanger i bua på Skullerud idrettsanlegg

Mandag 21. desember fra kl. 17.00-19.30.
Her er litt av det man kan få kjøpt:

• Rustad-tøy – Overtrekksdresser, lue, pannebånd, buff, t-skjorte, skiholdere, konkurransedress todelt mm
  • Smøremaske – Kr. 600,- (kun 1 igjen)
  • Skibriller – Pris kr. 200 /349,- (god kvalitet)
  • Refleksbånd – Pris kr. 20,-
  • Gavepakker med kremer (til hender, føtter og hud), antibac og såpe – Pris kr. 70,- / 100,-, 150,- (til den som har alt!)
  • Løssalg av kremer, antibac og desinnfiseringsmidler (god kvalitet, brukes i helsevesenet)

Klubbavisen «Løype»
Den sendes ut i posten til alle tirsdag 22. desember.
Gjør oppmerksom på at det er to trykkfeil i den.

• Klubbrenn: Vil i år starte kl. 17.30 slik at alle får gå. Mer informasjon kommer på nyåret
  • Oppstart trening på nyåret er MANDAG 4. JANUAR kl. 18.00 på Skullerud Idrettsanlegg. (Vi starter ikke med klubbrenn i år)

Julen nærmer seg og vi lengter fortsatt etter snøen. Vi krysser nå fingrene for at vi får kulde og snø litt ut i romjula. Under følger det litt informasjon fra Oslo Skikrets om skirennene framover. Vi krysser fingrene for at vi kan gå skirenn utpå nyåret.

Ønsker dere alle en Riktig God Jul og Et Godt Nytt År!

Barbro Tomter Dahlen
Leder Rustad IL – Langrenn

Informasjon fra Oslo Skikrets

• Skilisens – Alle løpere som har fylt 13 år, som skal starte i renn må ha lisens. Vi anbefaler Helårslisens selv om de kanskje ikke skal starte så mange renn. Da er de forsikret også på trening. Alternativet er at de tegner engangslisens på alle rennene de deltar på. Den bør betales ASAP hvis de ikke har gjort dette.
  • Skirenn: Det er nå mulig å melde seg på flere renn som arrangeres over nyttår. Vi håper på mye snø slik at skirenn blir arrangert så normalt som mulig. Helt normalt blir det imidlertid ikke. I sportsadmin vil man kunne se hvilke klasser som kan gå de ulike rennene. De fleste renn er kun for kretsens løpere, men unntak av SNØ-Cup for 15-16-åringer og Oslofjord Cup for juniorer. Det ligger også en oppdatert terminliste på Oslo skikrets sine hjemmesider, men det er de opplysningene som klubbene legger inn i Sportsadmin, fleks i forhold til stilart, som er gjeldende.
  • Det blir ikke anledning for foreldre å følge sine barn inn på stadion. Grunnen er av smittevernhensyn, og hvor vi ønsker at flest mulig barn skal få gå skirenn, slik at ikke foreldrene unødvendig blir talt med i kohorten på 200 stk (per i dag).
  • Målet for arrangørene er å få deltakerne raskest mulig inn på stadion, gå konkurransen og få dem raskest mulig ut. Vi oppfordrer derfor alle klubber til å prøve å arrangere noe sosialt innen sin treningskohort etter rennene.
  • Parkering: De fleste arrangørklubber regner ikke med å sitte igjen med overskudd på sine skirenn. Klubbene ser på det å arrangere renn i en utfordrende tid, som en viktig aktivitet for barn og unge. Likevel håper de å unngå underskudd, og enkelte klubber vil nok derfor legge på parkeringsavgiften noe. Foreldre må regne med å sitte i bilen, evt ta en tur utenfor stadionområdet, mens poden går renn.
  • Det blir flest skøyterenn i år. Grunnen er at en skal unngå å smøre under vanskelige forhold når en ikke kan få smørehjelp fra ledere inne på startområdet. Noen klassiske renn vil vi likevel beholde og vi oppfordrer klubbene som har klassiske renn, til å ha en smøreservice inne på stadion. Det vil i de fleste tilfeller være små muligheter for å få testet ski før start eller å få varmet opp med ski på beina.
  • Alle klubbene som arrangerer har jobbet grundig med smittevernsprotokoller som sendes inn til kretsen for godkjenning seinest 14 dager før konkurransene. Dette for å lagre sikre skirenn og for å overholde de til enhver til gjeldende smittevernsbestemmelser.
  • Det vil være tak på antall deltakere, så om du vil ha sikret plass er det lurt å melde seg på konkurransene tidlig.  Påmeldingene kan stenges hvis rennet er fullt.
  • Buypass-cup blir dessverre avlyst i år. Alle rennene på terminlisten håper vi skal gå mest mulig normalt, men ingen renn får status som Buypass-cup. Grunnen er flere; Vi ønsker denne sesongen å oppfordre mest mulig til lokal aktivitet, gjerne naboklubber i mellom. Det er fint også å stille opp i de renn som arrangeres, men vi vil ikke oppfordre til å gå flest mulig renn i denne sesongen. Ved å unngå en cup tror vi at de som deltar i renn også fordeler seg mer jevnt ut på de skirenn som vil bli arrangert i Oslo skikrets. Med de restriksjonene som i dag gjelder for antall deltakere, kan vi risikere at en del løpere som ønsker, ikke får plass i renn i en Buypass-cup. Vi vil at cupen skal være for alle, og vurderer det derfor slik at vi i denne sesongen dropper cupen, og heller kommer tilbake med ny cup neste år
  • Vi håper på lettelse i corona-tiltakene over nytt år, og vi ønsker oss mye snø til jul.